בעולם של היום קיים מחסור בעורכי דין בתחום החינוך

עורכי דין הם מקצוע שנמצא בשימוש בתחומי עבודה רבים. ישנם עורכי דין המתמחים בדיני חינוך ומעניקים שירותים משפטיים למוסדות חינוך. השירותים המשפטיים שהם מספקים כוללים ייעוץ לבתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות בנושאים משפטיים שונים. הם מייצגים את בתי הספר, המכללות והאוניברסיטאות בפני בתי משפט, בתי מחוקקים וסוכנויות רגולטוריות. הם גם מייצגים סטודנטים בפני סוכנויות מנהליות כמו המשרד לזכויות האזרח או נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.

עורכי דין בתחום עבודה זה עשויים להיות מעורבים גם במשא ומתן על חוזים עם ספקים או קבלנים למוסדות חינוך, טיפול בסכסוכים בין תלמידים או עובדים ברמת בית הספר, מתן ייעוץ לתלמידים לגבי זכויותיהם על פי כותרת IX או חוקים פדרליים אחרים, הגנה על לקוחות מפני חקירות ממשלתיות כמו אלה שנערכו על ידי המשרד לזכויות האזרח או נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.

חלק זה יכסה חלק

עורכי דין נמצאים בעמדה ייחודית להציע ייעוץ ושירותים משפטיים למוסדות חינוך. עורכי דין יכולים לסייע בעניינים כמו דיני קניין רוחני וחוזים, הסכמי עבודה, ציות לתקנות פדרליות (FERPA), בעיות פרטיות של סטודנטים ועוד.

זוהי הזדמנות מצוינת לעורכי דין שרוצים לגוון את העיסוק שלהם על ידי התרחבות לשוק החינוך.

עורכי דין הם חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך. הם מסייעים לקיים את הערכים והעקרונות המתקיימים בחוק בחברה שלנו.

הם גם עוזרים להבטיח שיש לנו גישה לחינוך איכותי לכל הילדים, ללא קשר לרקע שלהם.

יש צורך בעורכי דין המתמחים בדיני חינוך כי זה תחום שמשתנה ומתפתח כל הזמן עם מדיניות ותקנות חדשות.

עורכי דין בתחום החינוך הם מקצוע חדש וצומח יחסית.

עורכי דין מתחום החינוך אחראים לייעץ ללקוחות במגוון נושאים משפטיים. הם גם מספקים ייעוץ משפטי למחוזות בתי ספר, מחלקות מדינה ומוסדות חינוך אחרים.

התואר הראשון במשפטים בחינוך הוקם בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ארקנסו בשנת 1969.

בשנת 1974, איגוד עורכי הדין האמריקאי (ABA) הקים ועדה לחינוך משפטי וקבלה ללשכת עורכי הדין. הפרויקט הראשון של הוועדה היה בחינת היתכנות של הקמת תכנית לימודים במשפטים במשפטים המאושרת על ידי ABA בבית ספר מוסמך למשפטים. ב-1975, הפרויקט הזה הוביל לאישור ABA לתוכניות כאלה בארבעה בתי ספר: בית הספר למשפטים של אוניברסיטת קליפורניה בברקלי (1975); בית הספר למשפטים של אוניברסיטת טקסס (

לעורכי דין בתחום החינוך יש אחריות רבה. הם אחראים לדאוג שהתלמידים יהיו בטוחים ונוחים כשהם לומדים ושיש להם גישה שווה לחינוך.

הם גם עובדים עם מורים, מנהלים והורים כדי לוודא שבית הספר עומד בכל החוקים. לעתים קרובות הם עובדים כיועצים בנושאים משפטיים הקשורים לחינוך כמו אפליה ובריונות.

דרושים עורכי דין בתחום החינוך ממגוון סיבות. הם מספקים ייעוץ משפטי בנושאים רבים ושונים, כגון דיני חינוך מיוחד, דיני נכים ודיני חינוך כללי. הם גם מספקים ייצוג לסטודנטים עם מוגבלויות במקרים שבהם נמנעו מהם התאמות או שירותים.

ניתן למצוא עורכי דין בבתי ספר ציבוריים ופרטיים כאחד. הם עובדים עם תלמידים בעלי מוגבלויות כדי לעזור להם לקבל את התמיכה הדרושה להם כדי להצליח בבית הספר ומחוצה לו.

קיים צורך הולך וגובר בעורכי דין בתחום החינוך. יותר ויותר מוסדות חינוך, מורים ותלמידים פונים לייעוץ משפטי בנושאים שונים.

חלק זה ידון בתפקידם של עורכי דין במסגרות חינוכיות. כמו כן, נבחן את המקרים השונים בהם דרושים עורכי דין במסגרות חינוכיות ואיזה סוג של שירותים משפטיים הם מציעים למוסדות אלו.

עורכי דין הם חלק חיוני ממערכת החינוך. הם מספקים הכוונה משפטית וייצוג לבתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות חינוך אחרים.

בארצות הברית, עורכי דין מתמחים לרוב באחד משני תחומים: דיני חינוך או דיני השכלה גבוהה. חוק החינוך מקיף את כל ההיבטים של פסיקה הקשורה לבית הספר, לרבות משמעת תלמידים, חוזי העסקה של מורים, זכאות לחינוך מיוחד ומימון בית ספר. חוק ההשכלה הגבוהה עוסק בנושאים כמו הטרדה מינית בקמפוס, סכסוכי קביעות בפקולטה וממשל אוניברסיטאי.

עורכי דין אינם מוגבלים רק לאולם בית המשפט. הם גם בבתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות חינוך אחרים.

בתחום החינוך, עורכי דין משמשים כיועצים משפטיים לתלמידים ולמורים. הם יכולים להיות מעורבים גם בעריכת חוזים בין בית הספר לבין פרופסור או סטודנט.

הם אחראים לייעץ כיצד לציית לחוקי המדינה ולתקנות הפדרליות השולטות בחינוך. זה כולל ייעוץ בנושאים כמו תאימות לכותרת IX, חוק חינוך מיוחד, חוק אפליה מתקנת, חוק מימון בתי ספר וכו'.

אם משהו משתבש בזכויות התלמיד בבית הספר או אם יש בעיה עם מדיניות מימון או קבלה אז עורך הדין יטפל בזה.