בעולם המדיה החברתית, זה לא נדיר למצוא את עצמך במצב פשרני

סחיטה באינטרנט היא סוג של סחיטה שבה מישהו מאיים לשחרר מידע פרטי על קורבן לציבור הרחב. זה יכול לכלול כל דבר, החל מתמונות וסרטונים מביכים, ועד הודעות פרטיות או שיחות.

המקרה המתועד הראשון של סחיטה באינטרנט היה עוד בשנת 1995, כאשר אדם איים לשחרר תמונות מיניות בוטה של קטין אם לא יקבל 5,000 דולר.

סוג זה של פשע נמצא במגמת עלייה מכיוון שאנשים נוטים יותר לשתף את המידע האישי שלהם באינטרנט מאשר באופן אישי.

הצורה הנפוצה ביותר של סחיטה באינטרנט היא על ידי פריצה לחשבון המדיה החברתית של מישהו ואיומים לשחרר את המידע הפרטי שלו אלא אם כן הוא יענה לדרישה (למשל, מתן כסף).

האינטרנט נתן לנו הרבה יתרונות, אבל יש לו גם כמה חסרונות. אחת ההשפעות השליליות הנפוצות ביותר היא סחיטת סייבר. סוג זה של סחיטה הוא כאשר מישהו משתמש במידע האישי שלך כדי לאיים עליך או לסחוט ממך כסף.

האינטרנט הקל על אנשים לשים יד על מידע רגיש. השימוש בסחיטה אינו חדש, אך אופן ביצועו וההשלכות השתנו באופן דרסטי. כיום, פושעי סייבר יכולים להשתמש במידע הפרטי של אדם כדי לסחוט אותו תמורת כסף. הם עלולים לאיים לשלוח תמונות או סרטונים מתפשרים או לפרסם ביקורות כוזבות על אדם באינטרנט.

פשעת הסחיטה שונה מאוד בעידן הדיגיטלי, שכן היא הפכה להרבה יותר קלה לביצוע וקשה יותר לזיהוי. פושעי סייבר יכולים למצוא בקלות מידע אישי של קורבן כמו השם, הכתובת, מספר הטלפון או כתובת האימייל שלו ולאחר מכן ליצור חשבון דוא"ל עם שם בדוי שנראה אמיתי מספיק כדי שהקורבן יאמין שזה מאדם שהם מכירים. לאחר מכן הם שולחים אימייל ומבקשים כסף בתמורה לכך שלא יפרסמו תמונות או סרטונים מביכים שלהם באינטרנט.

האינטרנט הפך לקרקע פורייה לפושעים. הסיבה לכך היא שהאינטרנט הוא מקום אנונימי שבו אנשים יכולים לעשות הכל מבלי שישימו לב אליו. ישנם סוגים רבים של פשעים המתרחשים באינטרנט, אך אחד הנפוצים שבהם הוא סחיטה.

סחיטה היא כאשר מישהו מאיים לשחרר מידע פרטי עליך לאחרים או מאיים לגרום לך נזק אם לא תעשה מה שהוא רוצה. הפשע הזה קורה לעתים קרובות באינטרנט, והוא פופולרי במיוחד בקרב אנשים שזקוקים לכסף מהקורבנות שלהם או כאלה שרוצים לנקום במישהו אחר.

כמה דוגמאות לסחיטה כוללות: איום לפרסם תמונות מתפשרות ברשתות החברתיות, איום לספר לבוס שלך שאתה בהריון אם לא תקבל תשלום, ואיומים לשלוח סרטון בעל אופי מיני מפורש של מישהו אחר אם הוא מסרב לשלם. .

האינטרנט הוא מקור אינסופי למידע, אבל הוא גם יכול להיות מקום מסוכן. יש הרבה דברים שיכולים לקרות לנו באינטרנט, ואחד הנפוצים ביותר הוא סחיטה באינטרנט.

בחלק זה נחקור מהי סחיטה באינטרנט, כיצד היא יכולה להשפיע על חיינו ומה לעשות אם אתה חווה אותה.

האינטרנט איפשר לאנשים לחלוק את מחשבותיהם, רגשותיהם וחוויותיהם עם העולם. החיסרון הוא שזה גם איפשר לאנשים לנצל אחרים. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות סחיטה.

האינטרנט הקל על אנשים לשתף את המידע והפרטים האישיים שלהם. הדבר הוביל לעלייה במספר מקרי הסחיטה. סחטנים מצאו דרכים חדשות להרוויח כסף על ידי מיקוד לאנשים במדיה חברתית ובאתרים אחרים.

סחיטה באינטרנט היא צורה מודרנית של סחיטה שבה הקורבן מאוים בפגיעה או מבוכה, אלא אם כן הוא נענה לדרישות, בדרך כלל כדי לשלם כסף, אחרת מידע נוסף ישוחרר או יופץ.

בעבר, סחיטה הייתה פשע חמור. אבל עכשיו, זה הפך לתופעה שכיחה בעידן הדיגיטלי.

האינטרנט הקל על אנשים לשתף מידע על עצמם ועל חייהם. זה כולל משפחה, חברים וחיי עבודה. כל פיסות המידע הללו בשלות לסחטן באינטרנט שמחפש לנצל את הנתונים האישיים שלך כדי לסחוט ממך כסף או דברים אחרים.

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני האיום הזה היא להיות מודע לאיזה מידע אתה משתף באינטרנט וכמה אתה משתף עם אחרים באינטרנט.

האינטרנט נתן לנו כל כך הרבה דרכים חדשות לתקשר ולתקשר אחד עם השני, אבל הוא גם יצר הרבה הזדמנויות חדשות לפושעי סייבר. סוג אחד של פשעי סייבר שהפך פופולרי יותר ויותר הוא סחיטה באינטרנט.

סחיטה באינטרנט היא כאשר מישהו משתמש במידע שיש לו עליך באינטרנט כדי לסחוט ממך כסף.

במאמר זה נדבר על איך פשע זה עובד ומה אתה יכול לעשות כדי למנוע אותו.

נושא הסעיף: כיצד בינה מלאכותית תשפיע על חיינו בעתיד

מילות מפתח במדור: AI, בינה מלאכותית, למידת מכונה, למידה עמוקה, שיתוף פעולה בין אדם למכונה

הקדמה: בינה מלאכותית (AI) היא ענף של מדעי המחשב שיוצר מכונות חכמות המסוגלות לבצע משימות שיהיו קשות או מסוכנות מדי עבור בני אדם. בשנים האחרונות ראינו עלייה בטכנולוגיית AI בשימוש בתעשיות שונות כמו בריאות וחינוך. אבל איך בינה מלאכותית תשפיע על חיינו בעתיד? מאמר זה מתאר כמה תרחישים אפשריים שבהם

בפעם הראשונה שסחטו אותי באינטרנט, לא היה לי מושג מה לעשות.

הכל התחיל כשאחד החברים שלי שלח לי הודעה וביקש ממני לשלוח לה תמונת עירום שלי. הייתי אז בן 15 וחשבתי שזה יהיה כיף לחלוק את זה עם מישהו אחר. לא ידעתי שהיא בעצם מנסה להכניס אותי לצרות.

בסופו של דבר יצאתי מהמצב הזה ומחקתי את החשבון שלי, אבל לא לפני שהיא כבר שלחה את התמונה לאנשים במחוז בית הספר שלי שהיו יכולים לעשות לי חיים קשים.

לא חשבתי על זה שוב עד כמה שנים מאוחר יותר כשמישהו איים לפרסם סרטון שלי אם לא אשלח לו כסף. הפעם, למרבה המזל, ידעתי מה הם זוממים והתקשרתי לבלוף שלהם בכך ששלחתי להם סרטון אפילו גרוע יותר כהוכחה שאין להם שום דבר עליי.

האינטרנט הקל על אנשים לבצע פשעים. אחד הפשעים הללו הוא סחיטה. זה כשמישהו מאיים לחשוף עליך משהו ודורש כסף תמורת השתיקה שלו.

סחיטה באינטרנט היא סוג של סחיטה בה נאלץ הקורבן לשלם כסף לעבריין שמאיים לשחרר נתונים אישיים, תמונות או מידע רגיש אחר על הקורבן.

אם אתה נסחט באינטרנט, חשוב לדעת שאתה לא לבד. הבולשת הפדרלית (FBI) מעריכה כי ישנם למעלה מ-3 מיליון מקרים של סחיטה ופשעים הקשורים לסחיטה המבוצעים מדי שנה בארצות הברית.