חוק ההגירה ותהליך ההגירה בארצות הברית הם די מסובכים, וישנם גורמים רבים שעלולים להוביל לכך שאדם לא יורשה להיכנס למדינה

חוק ההגירה של 1952, כפי שתוקן, קובע כי זר שאינו קביל לארצות הברית משום שאין לו דרכון תקף ואין לו מסמך או מסמכים אחרים המעידים על זהותו ולאום שלו, אינו זכאי לשימוע בפני שופט הגירה.

חקירת עיכוב היציאה מהארץ היא תהליך שרשויות ההגירה מבצעות כדי לאשר את הסיבות לשהותו של האדם בתאילנד.

בתהליך זה, פקיד הגירה יבקש את הדרכון, הויזה ומסמכים אחרים הדרושים להוכחת זהותך. הקצין ישאל גם על סיבת שהייתך בתאילנד וכל מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי. פקיד ההגירה עשוי גם לבקש ממך לחתום על טופס לפני שתתאפשר לך לעזוב.

ניתן למנוע מאדם כניסה לארצות הברית אם יש לו עבר פלילי ו/או אם הוא נמצא ברשימת מעקב טרוריסטים.

יש גם שאלה אם לאדם יש כוונה להישאר בארה"ב או לא

החשוד עוכב על ידי מחלקת ההגירה לחקירה.

מחלקת ההגירה אחראית על יציאת זרים ממדינה. בסמכותם לעצור כל זר שביצע עבירה ולאפשר להם לעזוב במועד מאוחר יותר אם הם לא יאשמו בעבירה או אם יזכו מאשמתם.

המונח "חקירה עיכוב יציאה" הוא ביטוי ששימש לתיאור תהליך עיכוב יציאתו של אדם ממדינה על ידי תחקורו או מעצרו.

נוהג זה נפוץ במשטרים אוטוריטריים והופעל על ידי מדינות רבות בעבר.

בירור עיכוב יציאה יכול להתבצע בדרכים שונות. דרך אחת היא לעצור אדם ולחקור אותו על הסיבות שלו לעזוב את הארץ, תוכניות הנסיעה שלו ופרטים נוספים על כוונותיו. לעתים קרובות הדבר עלול לגרום לכך שהאדם ייעצר במשך תקופה ארוכה לפני שהוא מורשה לעזוב. דרך נוספת שבה ניתן לבצע חקירת עיכוב יציאה היא על ידי כך שהרשויות בשדות התעופה ישאלו את הנוסעים שאלות מפורטות לאן הם נוסעים, מה הם יעשו כשהם יגיעו לשם ומהן תוכניות החזרה שלהם. שאלות אלו עלולות לגרום גם לעיכוב ביציאות מהארץ.

חקירה היא בקשה למידע.

ניתן לפנות בטלפון, במייל, במכתב או באופן אישי.

מטרת החקירה היא לאסוף מידע מאדם שיש לו ידע בנושא מסוים.

סוכנות פדרלית עשויה לעכב את היציאה מהמדינה אם יש לה חקירה תלויה ועומדת והסוכנות זקוקה ליותר זמן כדי לטפל בתיק של הפרט.

בירור עיכוב יציאה מהארץ הוא כאשר אדם אינו רשאי לצאת מהארץ עקב חקירות פליליות. האדם אינו מואשם בשום עבירה אך הוא עדיין נחקר וקיים סיכוי שיוגש נגדו כתב אישום.

אם נדחתה עלייה למטוס עקב עיכוב בחקירה, אתה זכאי לפיצוי אם הטיסה שלך יצאה מהאיחוד האירופי. אתה יכול להגיש בקשה לפיצוי על ידי מילוי טופס באתר זה: http://ec.europa.eu/transport/modes/air/passenger_rights_en.htm

חוק ההגירה והלאום של 1965 (INA) קובע כי כל אדם שאינו אזרח ארצות הברית ושנמצא במדינה למטרות אחרות מלבד מטרה זמנית או חולפת חייב להיות בעל אשרת מהגר תקפה.

ה-INA גם קובע שכל אדם שאינו אזרח ארצות הברית והמבקש להיכנס למדינה או לצאת ממנה באוויר, ספינה, רכבת או תחבורה אחרת חייב להיות בעל דרכון תקף.

ה-INA גם קובע כי יציאת חייזר מארה"ב עלולה להתעכב אם הוא/היא לא ציית לחוקי ההגירה בארה"ב, לרבות אלה המחייבים אותו/ה לקבל אשרת מהגר לפני הכניסה לארה"ב, או להציג את עצמו/ה. לבדיקה בנמל כניסה עם ההגעה לארה"ב, או להציג את הדרכון שלו/ה ביציאה מארה"ב,

פקיד ההגירה בשדה התעופה עשוי לבקש ממך להמתין זמן מה אם הוא חושד שאתה מתכנן לעזוב את הארץ. הקצין עשוי לשאול אותך שאלות על תוכניות הנסיעה והמשפחה שלך, ומדוע אתה רוצה לעזוב את הארץ.

האדם חייב להיות אזרח המדינה ובעל ויזה תקפה.

אסור שהאדם הורשע בעבירה שתביא לגירוש.

אסור שהאדם יהיה בצבא ארצות הברית.

החוק ברור שאסור לאדם לצאת מהארץ מבלי לקבל תחילה דרכון בתוקף. עם הוצאת בירור, ניתן לעכב יציאה עד 30 יום.

בירור עיכוב יציאה מהארץ הוא מעצר מנהלי אשר משמש למעצר ולחקירת המקרה.

מעצר מסוג זה יכול להיות מוטל על ידי כל רשות מוסמכת, כגון שוטרים או קציני הגירה, על כל אדם החשוד במעורבות בפשע או הנחשב כאיום על ביטחון הציבור.