סעיף התרופות בשתן עוסק בתהליך בדיקת התרופות בשתן וכיצד ניתן לעשות זאת

ניתן לזהות תרופות בשתן על ידי נוכחות של מטבוליטים, שהם חומרים המיוצרים על ידי הגוף כחלק מתהליך חילוף החומרים של התרופה. התרופות הנפוצות ביותר שעבורן ניתן לזהות מטבוליטים בשתן הן מריחואנה, קוקאין, אמפטמין, מתאמפטמין ופנוציקלידין (PCP).

הימצאות תרופות בשתן אינה תופעה חדשה. הדיווח המתועד הראשון על תופעה זו היה במאה ה-19 כאשר רופא הבחין כי בשתן של חולים שהיו מכורים לאופיום נמצאו עקבות של אופיום.

ישנן דרכים רבות לבדוק תרופות בשתן. השיטה הנפוצה ביותר היא בדיקת מטבוליטים המופרשים על ידי הגוף לאחר בליעה או חשיפה לתרופות. שיטה זו נעשית בדרך כלל על ידי בדיקת שתן. דרך נוספת היא באמצעות בדיקות סמים של זקיקי שיער שיכולות לזהות שימוש בחומרים על פני פרק זמן ארוך יותר מאשר בדיקת שתן ויכולות לסייע באיתור שימוש בסמים במהלך ההיריון ומצבים אחרים שבהם ייתכן שאדם לא יוכל לספק דגימת בדיקת שתן מדויקת כגון חולים משתקים, חולים מרותקים למיטה, או כאלה שעברו השתלת כליה וכו'.

תרופות בשתן היא בעיה שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה. זה יכול להיות קשה לדעת מה לעשות אם אתה חושב שמישהו שאתה מכיר צרך סמים. חלק זה יספק מידע על איך לזהות תרופות בשתן, מהן ההשפעות של תרופות ואילו ערכות לבדיקת סמים זמינות לרכישה.

איתור סמים בשתן

השיטה הנפוצה ביותר לאיתור תרופות בשתן היא באמצעות בדיקת שתן. זה נעשה על ידי איסוף דגימת שתן מהאדם ושליחתה לבדיקה. הבדיקה תגלה אילו סוגי חומרים קיימים ובאילו רמות הם קיימים. ישנן גם שיטות אחרות שניתן להשתמש בהן כמו בדיקות זקיקי שיער או בדיקות רוק אך הן אינן בשימוש נפוץ כי הן דורשות יותר זמן ומשאבים מאשר בדיקת שתן.

איך תרופות משפיעות על הגוף?

תרופות שונות משפיעות באופן שונה על חלקים שונים בגוף, אבל יש כמה השפעות כלליות שיש כמעט לכל התרופות על אנשים

הסמים הנפוצים ביותר שנמצאים בשתן הם מריחואנה, קוקאין, אמפטמינים ומתאמפטמינים.

ניתן לזהות תרופות בשתן של אדם עד שלושה ימים לאחר השימוש.

בדיקות סמים בשתן הן הצורה הנפוצה ביותר של בדיקת סמים מכיוון שהן מזהות מגוון רחב של חומרים כולל תרופות מרשם ותרופות לא חוקיות.

ההקדמה נועדה לספק לקורא הבנה בסיסית של הנושא ומדוע הוא חשוב. המבוא אמור להיות מסוגל לענות על שאלות כמו: מהן סמים? למה הם משמשים? כיצד ניתן לזהות אותם בשתן? למה זה חשוב?

ישנם סוגים רבים ושונים של תרופות שאנשים יכולים לקחת כדי להתגבר או לנהל את המצב הרפואי שלהם. חלק מהתרופות הללו, אם נלקחות בכמויות גדולות או לתקופה ארוכה, ניתנות לזיהוי בבדיקת שתן. המשמעות היא שאם מישהו נוטל את התרופות הללו, ייתכן שהן יתגלו על ידי בדיקת סמים של מעסיק או בית ספר.

ישנם חומרים רבים שניתן לזהות בשתן. חלק מהחומרים הללו טבעיים וחלק לא. תרופות בשתן אינן תופעה חדשה, אך היא הפכה נפוצה יותר ככל שהעולם השתנה.

ניתן להשתמש בסמים בשתן כדי לזהות אם מישהו מכור לסמים או אם הוא משתמש בסמים לאחרונה. תרופות בשתן יכולות לשמש גם כדי לזהות מחלות כמו סוכרת, מחלות כליות ודלקות בדרכי השתן (UTI).

תרופות בשתן הן גורם שכיח לבדיקות סמים חיוביות שגויות. חשוב לדעת שתרופות בשתן יכולות להישאר בגוף לאורך זמן רב וייתכן שלא ניתן יהיה לזהות אותן גם לאחר שנים של התנזרות.

התרופות שנמצאות בשתן הן בדרך כלל מטבוליטים, כלומר עברו חילוף חומרים בגוף. הם עשויים להתגלות במשך שבועות או חודשים לאחר השימוש, בהתאם לתרופה ולמטבוליט שלה.

חשוב לדעת שתרופות מסוימות יכולות להימצא בשתן גם אם הן לא נבלעו או בשימוש על ידי הנבדק. זה אפשרי אם אדם נחשף לעישון פסיבי או נגע במשהו שעליו עקבות של חומרים לא חוקיים, כמו כסף או בגדים.

תרופות בשתן היא בעיה נפוצה מאוד עבור אנשים שצריכים לעבור בדיקות סמים. ישנן דרכים רבות לפתור את הבעיה הזו, משתייה מרובה של מים ומיץ חמוציות ועד שימוש במשקאות ניקוי רעלים. אבל הדרך הנפוצה והיעילה ביותר היא להשתמש במשקה ניקוי רעלים המכיל פחם פעיל, הנקשר עם התרופות בגוף ועוזר להם לעבור דרך המערכת.

ניתן לזהות תרופות בשתן במספר שיטות כולל בדיקות אימונו, כרומטוגרפיית גז-ספקטרומטריית מסה, כרומטוגרפיה נוזלית-ספקטרומטריית מסה וטכניקת בדיקת אימונו מוכפלת אנזים.

ניתן לזהות תרופות בשתן במספר שיטות כולל בדיקות אימונו, כרומטוגרפיית גז-ספקטרומטריית מסה, כרומטוגרפיה נוזלית-ספקטרומטריית מסה וטכניקת בדיקת אימונו מוכפלת אנזים.

נוכחות תרופות בשתן נקבעת על ידי בדיקת סמים. מבחנים אלו הם איכותיים או כמותיים. בדיקות איכותיות יכולות לזהות נוכחות של תרופה, אך אינן יכולות לקבוע את הכמות שלה. בדיקות כמותיות יכולות למדוד את ריכוז התרופות בשתן ומשמשות כדי לקבוע אם מישהו לקוי.

תרופות בשתן מהוות דאגה גדולה לבריאות הציבור. קשה לזהות ולזהות נוכחות של תרופות בשתן.

מחקר מצא כי ישנן סמים שונים בשתן, כולל קוקאין, אמפטמין, בנזודיאזפינים וקנאביס. המחקר גם מצא שניתן לזהות את התרופות הללו בעזרת מכשיר לזיהוי סמים הנקרא ion mobility spectrometry (IMS). ה-IMS מזהה את היונים המצויים בשתן ומבדיל אותם לפי גודלם וצורתם. תרופות מורכבות מיונים שיהיו בגדלים וצורות שונים מאלה של חומרים אחרים.

ה-IMS יכול לזהות יונים אלה מכיוון שהם פולטים אות אופייני כאשר הם נחשפים לשדה חשמלי. אות זה נקלט לאחר מכן על ידי גלאי אלקטרודה אשר מייצר זרם חשמלי פרופורציונלי לעוצמת האות.

ספקטרומטריית ניידות היונים מזהה חומרים מסוימים טוב יותר מאחרים מכיוון שיש לה טווח צר לזיהוי – היא יכולה לזהות רק מולקולות קטנות כמו תרופות ואילו מכשירים אחרים כמו אטומיים

בדיקת סמים היא בדיקה המאתרת שימוש בסמים לא חוקיים. הסוגים הנפוצים ביותר של בדיקות סמים הם בדיקות שתן ובדיקות שיער. בדיקות שתן פחות יקרות לביצוע אך אינן מזהות שימוש בסמים כל עוד בדיקות שיער עושות זאת. בדיקת שיער יכולה לזהות שימוש בסמים במשך מספר חודשים, בעוד שבדיקת שתן מאתרת בדרך כלל שימוש בסמים במשך מספר ימים או שבועות.

ניתן לזהות תרופות בשתן באמצעות תגובות כימיות. שינוי צבע נצפה כאשר הדגימה מעורבבת עם תמיסה שהופכת לכחול כאשר היא מגיבה עם כימיקלים מסוימים המצויים בתרופות כגון בנזודיאזפינים וברביטורטים.