העונש המירבי על סחר בסמים

פקודת הסמים המסוכנים במדינת ישראל מונה מספר חומרים שנחשבים כמסוכנים, ואסור להשתמש, להחזיק, לסחור או ליצור אותם. פקודה זו נועדה להילחם בנגע הסמים ובהשלכות של שימוש בסמים אלה ובהתמכרות אליהם. בכתבה נפרט מעט על עבירות סמים מסוגים שונים, בדגש על עבירת סחר בסמים והשלכותיה.

עבירות שקשורות לסמים מסוכנים בישראל

חוקי הסמים בישראל אוסרים על מגוון רחב של פעולות שקשורות בסמים אלה. העבירות הקלות ביותר הן עבירות של החזקת סמים או שימוש עצמי בסמים. עבירות חמורות יותר בתחום זה הן סחר בסמים, הברחת סמים, אספקת סמים וייצור סמים. עבירות של החזקת סמים לשימוש עצמי, תלויות בכמות הסם שנמצא אצל החשוד. לכל סוג של סם יש רף שמעליו אחזקה תיחשב כאחזקה למטרת סחר, ונטל ההוכחה שהסם הוחזק לשימוש עצמי עובר לחשוד. בכל מקרה של זימון לחקירה, מעצר או הגשת כתב אישום, יש לפנות לעורך דין פלילי לשם קבלת ייעוץ.

עבירות סחר, ייצור, אספקה והחזקה שלא לשימוש עצמי

עבירות של סחר או ייצור סמים אולי נשמעות כמו עבירות שבהן מואשמים רק פושעים מקצועיים שעובדים כסוחרי סמים, אבל עבירת הסחר מוגדרת ככל העברה של סם במטרה לקבל תמורה. לכן, גם מכירה של ג'וינט לחבר נחשבת כסחר בסמים. העונש בגין עבירות אלה הוא חמור במיוחד ויכול להגיע עד 20 שנות מאסר. בנוסף לכך, יכול בית המשפט להורות על הטלת קנסות על העבריין, חילוט נכסים שבבעלותו, ואף להטיל עליו הגבלות שונות כמו מעצר בית ואיסור על שימוש באינטרנט.

סחר, הספקה וייצור של סמים מסוכנים – עונשים מקובלים ועונש מרבי

כאמור, העונש המקסימלי על סחר בסמים ועל עבירות סמים בחומרה דומה, הוא 20 שנות מאסר. גם מי שהחזיק סמים בכמות מעל המוגדר בחוק, ייחשב כמי שהחזיק אותם לצורך סחר, אלא אם כן הוא הוכיח אחרת. בפועל, העונשים על סחר בסמים הם נמוכים יותר בדרך כלל.

איך לפעול במקרה של חשד או האשמה בעבירות אלה?

במקרה שהוזמנתם לחקירה בשל חשד לסחר בסמים, או שהודיעו לכם על כוונה להגיש כתב אישום נגדכם – עליכם להתייעץ עם עורך דין עבירות סמים שמתמחה בעבירות מסוג זה. הייצוג על ידי עורך דין בשלב המוקדם ביותר הוא קריטי. אנשים שהורשעו בסחר, במיוחד אם הם בעלי עבר נקי, יכולים לקבל עונשים קלים יחסית ולעיתים קרובות ללא מאסר בפועל בכלל.

משרד עורכי הדין עומרי שטרן

אם אתם נמצאים במצב בו אתם זקוקים לעזרה משפטית בגין עבירות סמים או עבירות פליליות אחרות, מומלץ לפנות אל משרד עורכי הדין של עומרי שטרן. מייסד המשרד, עומרי שטרן הוא עורך דין פלילי ותיק, שעבד במספר משרדי עורכי דין פליליים מהנחשבים בתחום.  

קרדיט תמונה: freepik