סליקה – הכלי של עסקים קטנים

הרבה אנשים נוטים לחשוב שכלכלה מתבססת על עסקים גדולים. חברה גדולה, מקומית או בינלאומית, מפרנסת אלפי אנשים ולעיתים גם עשרות ומאות אלפי אנשים, היא מייצרת מוצרים ומספקת שירותים שונים, ולכן זה טבעי לחשוב שבלי חברות גדולות כלכלות של מדינות לא יכולות לתפקד.

על פניו זה הגיוני, אך זה לא מדויק לגמרי.  כלכלות לא יכולות להתקיים בלי עסקים קטנים ובינוניים חזקים. יש לכך מספר סיבות. סיבה אחת היא, שמרבית האנשים, בסופו של דבר, מחזיקים או עובדים בעסק קטן או בינוני ולא בחברה גדולה ככל שתהיה. סיבה שנייה, בשביל שחברה גדולה תוכל להתקיים, היא צריכה סביבה עסקית שמורכבת, בין היתר, גם מהרבה מאוד עסקים קטנים. אחד מזין את השני.

לכן חשוב שעסקים קטנים ובינוניים ייהנו מסביבה עסקית איכותית, כלים ואופציות שיאפשרו להם להתקיים בצורה סדירה ולקיים התנהלות כלכלית נכונה. בין היתר, זה אומר גם שהם צריכים יכולת לבצע עסקאות ולגבות כסף מלקוחות בצורה נוחה, זמינה ופשוטה.

סליקה היא אחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשות עסקים קטנים ובינוניים. באופן טבעי, סליקה משרתת גם עסקים גדולים, אך זה מובן מאליו. עצם זה שכלי זה משרת עסקים קטנים ובינוניים הוא הרבה יותר משמעותי

.

מה זו סליקה?

בשביל להבין למה, צריך להסביר בקצרה מה זו סליקה. המשמעות של כלי זה, היא יכולת לגבות כסף באמצעות כרטיס אשראי וכך ניתן לבצע עסקאות בדרך נוחה, זמינה ופשוטה. הרעיון הוא פשוט, עסק מתחבר למערכת סליקת אשראי, וכל לקוח שמבקש לרכוש מוצר או שירות, יכול לשלם עבורו באמצעות כרטיס שעומד לרשותו.

המערכת סולקת את הכרטיס, מאשרת את פרטיו, מאשרת באופן מיידי שהעסקה יכולה להתבצע, וכך היא יוצאת לפועל. מערכות סליקה יכולות לעבוד הן באופן פרונטאלי, קרי כשלקוח מגיע לחנות, מסעדה, בית קפה או כל מקום אחר, וכן באופן און ליין דרך אתרי אינטרנט או במכירות טלפוניות.

למה זה חשוב במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים?

מעבר לכך, צריך לזכור, שחברות גדולות יכולות לבצע עסקאות בדרכים אחרות, כולל העברות בנקאיות, דברים שפחות מקובלים בקרב עסקים קטנים ובינוניים. מה עוד שהיום השימוש במזומן פוחת באופן משמעותי, ישנם הרבה מאוד עסקים שמסרבים כבר לקבל כסף מזומן ומוכנים לעבוד רק עם אשראי.

הסיבה לכך שמערכת סליקה חשובה במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים היא, שאחת הדרכים הפופולאריות והמקובלות ביותר לביצוע עסקאות היום היא באמצעות כרטיס אשראי. במקרים מסוימים, כמו למשל עסקאות באינטרנט או בטלפון, מדובר על כלי כמעט יחידי לביצוע עסקאות. לכן עסקים קטנים ובינוניים חייבים להשתמש במערכת זו בשביל שיוכלו לעבוד מול לקוחות, מקומיים או זרים.

לכן כלי זה חשוב מאוד עבור עסקים קטנים ובינוניים בשביל להתקיים ולייצר פעילות כלכלית ענפה ומשמעותית.

קרדיט תמונה: freepik